Suport a l’edició de poesia

La poesia de l’emigrant, que evoca la seva terra des de la llunyania, la sol·litud, la recordança i la melangia, és un dels clàssics de la literatura universal.

El col·lectiu tarragoní La Gent del Llamp, especialitzat des de fa dècades en publicar obres d’autors locals, ha decidit apostar per aquest subgènere amb l’edició del llibre Temps Girat, de l’escriptor de Reus Xavier Amorós Corbella. Una iniciativa que compta amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), sempre sensible a la promoció de la literatura, amb una aportació de 2.500 €.

Amorós va marxar a l’altra banda del món per motius de feina i “des de l’altre hemisferi”, com diu ell, reflexiona sobre la seva identitat i sobre els llocs que ha deixat enrere, en relació amb el país que comença a descobrir com a estranger. La nostàlgia, però, no és el seu sentiment predominant, sinó la perplexitat que li produeix constatar que els referents que es donen per suposats i que serveixen per establir les relacions quotidianes no funcionen.

Aquest és el argument d’una obra que torna a vincular La Gent del Llamp i la Fundació en un conveni de col·laboració. L’entitat tarragonina, a on hi participen diferents escriptors de la ciutat, és una de les més longeves de Catalunya.

Des de 1982 publiquen amb continuïtat una col·lecció de llibres que ha donat a conèixer molts nous autors locals com Adam Manyé, Aleix Cort, Gabriel Guasch o Adrià Targa. Alhora han difós també  l’obra de clàssics com Hölderlin, Goethe, Sheridan, Maupassant, Wilde, Beckett, Weiss o Turrini.

“Ens agrada la literatura i, en un panorama editorial cada cop més concentrat, publiquem coses que ens vénen de gust i que altres no publiquen”, asseguren com a declaració de principis.