Conveni amb l’Escola de Lletres

L’Escola de Lletres de Tarragona és una entitat cabdal en la promoció de la llengua i la cultura catalana a la ciutat. Des de fa anys ofereix tallers d’escriptura creativa per a joves i adults (un al Centre Tarraconense El Seminari, un segon itinerant pels carrers del municipi, com a motiu d’escriptura, i un tercer a la Llibreria de la Rambla) a preus molt assequibles.

Amb seu a la Casa de les Lletres, estrenada fa pocs mesos a l’antic Ajuntament, al carrer Major, l’escola organitza també, tots els dijous, un taller d’escriptura de contes infantils. Dissabtes fan un curset d’iniciació a la narrativa i, enguany, han ampliat l’oferta als barris amb tallers al Centre Cívic de Torreforta i el de Sant Pere i Sant Pau.

L’activitat anual de l’Escola de Lletres inclou, a més, monogràfics gratüits de traducció literària, cinema i literatura i noves tecnologies aplicades a aquest sector, i actes de lectura pública.

Destacats autors locals com ara Coia Valls, Adrià Targa, Conxita Jiménez i Rosa López, que acaba de guanyar un premi internacional de novel·la romàntica, han estat alumnes d’aquest centre.

Per tot això, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat el seu conveni de col·laboració amb l’Escola de Lletres, dotat per al 2015 amb 4.000 € de finançament.