Suport a la sardana i la cultura popular

El president del Casal Tarragoní, Jordi Grau (esquerra), i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant la signatura del conveni.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) dóna suport al món de la  sardana i ha signat per aquest 2015 un nou conveni de col·laboració amb el Casal Tarragoní, per valor de 4.000 euros.

Aquesta entitat, fundada el 1957 i amb seu a la Cooperativa Obrera de Tarragona (COT), organitza cada temporada una desena d’actes entre ballades fixes i aplecs. Tenen 90 socis i una cobla, la Cossetània, que compta amb un quintet de vent, Tau Quintet de Cobla, que es vol consolidar enguany.

Amb aquest objectiu, la formació prepara actualment una actuació a Barcelona i una més a Torredembarra. El Casal Tarragoní dóna suport a altres manifestacions de la cultura popular catalana i celebra recitals de poesia i activitats musicals.

L’entitat tarragonina ha estat recentment una de les impulsores de la creació de la Federació Sardanista de les Comarques Meridionals i el seu màxim mandatari, Jordi Grau, n’ha estat escollit president.