Universalitzar la cultura amb els contes per a infants

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat el conveni de col·laboració signat l’any passat amb el Consell Comarcal del Tarragonès (CCT) per desenvolupar un cicle de contes a biblioteques i punts de lectura amb l’objectiu d’universalitzar l’accés al coneixement, amb una atenció especial als infants, els més fràgils de la societat.

Aquest cicle es va iniciar l’any 2013, i la passada edició es va dividir en dues temporades. La de primavera portava per títol Bestioles que surten del cau,  i la de tardor es va centrar en el patrimoni històric, sota el lema Vine, vide… i escolta. Històries de Tàrraco.

Al cicle de primavera hi van participar onze municipis i al de tardor, nou. Aquests són Altafulla, la Canonja, el Catllar, Creixell, la Nou de Gaià, Perafort, la Pobla de Mafumet, la Riera de Gaià, Roda de Berà, Salomó, Torredembarra i Vilallonga del Camp. Entre nens, pares i altres acompanyants, hi van participar més de 800 persones.

Les dues entitats fan una valoració global molt positiva pel que fa a l’assistència, participació, continguts i pel nivell dels contacontes. Els tècnics es sumen a aquesta apreciació i expliquen que les famílies s’impliquen i quan acaben les sessions es queden llegint i comentant els llibres que han seleccionat.

Segons l’opinió dels responsables de les biblioteques, aquestes activitats ajuden a les famílies a conèixer els equipaments culturals d’una altra manera, a perdre-li la por, a crear l’hàbit d’assistència, a fidelitzar públic i a organitzar altres activitats amb voluntariat, que ajuden a enfortir el teixit social i cultural.

Lectura d'un conte a la biblioteca d'Altafulla (Fotografia: Consell Comarcal del Tarragonès)
Lectura d’un conte a la biblioteca d’Altafulla (Fotografia: Consell Comarcal del Tarragonès)