La Fundació dóna suport a l’òpera, Tàrraco Viva, el Festival de Dixieland i el Teler de Llum

El president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FMPC), Joan Josep Marca, ha signat amb l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, un nou conveni anual de col·laboració amb l’Ajuntament. Durant el 2015, la Fundació donarà suport, amb una partida global de 30.000 euros, a l’òpera, el festival arqueològic Tàrraco Viva, el de Dixieland i a les activitats artístiques del Teler de Llum.

El conveni d’enguany inclou una partida de 15.000 € per a tres concerts d’òpera al Teatre de Tarragona, 7.000 euros per a la programació d’activitats familiars de Tàrraco Viva i 4.000 euros, respectivament, per a l’edició d’enguany del Festival de Dixieland de la ciutat i per a iniciatives organitzades pel Centre d’Art de Tarragona, rebatejat en la seva etapa actual amb el nom de Teler de Llum.

Durant l’acte de signatura, l’alcalde ha parlat de la FPMC com d’un “company de viatge” que fa una “tasca de suport cabdal a les entitats culturals de la ciutat”, en un moment a on les administracions pateixen importants problemes de finançament que els hi impedeixen desenvolupar aquesta funció de mecenatge. “Aquest no és un conveni més. És un acord crucial per a dinamitzar la cultura de Tarragona, com es demostra en l’èxit de la recuperació d’una programació regular d’òpera”, hi ha afegit Ballesteros.

El president de la Fundació ha recordat que l’aportació econòmica que fan no és finalista, per deixar clar que la funció d’aquesta entitat no és finançar a les administracions. “Nosaltres anem del seu bracet per donar suport a projectes de ciutat concrets en els que hi creiem i pels quals hi apostem”, ha dit. Marca ha recordat també, seguint aquesta filosofia, el conveni de la FPMC amb la Universitat Rovira i Virgili (URV) i els que acorda de forma individual amb diferents institucions, associacions i entitats de la ciutat i de la resta del Camp de Tarragona.