Impuls a l’intercanvi artístic de la Banda Unió Musical

L’intercanvi d’experiències i coneixements és una de les vessants més importants del món de la cultura. Conscient d’això, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) patrocina enguany el programa d’intercanvi artístic del grup juvenil de la Banda Unió Musical de Tarragona (BUMT).

Aquesta entitat, fundada el 1993, compta amb 350 socis i tres bandes: Iniciació, amb 35 músics, Juvenil, amb 50, i la Simfònica, amb 85. La seva política de formació i promoció de nous talents inclou intercanvis regulars amb agrupacions de fora de Catalunya, com la que es farà enguany amb la població basca de Getxo.

Els músics biscaïns visitaran primer Tarragona, a on faran un concert conjunt amb la BUMT a l’Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili. I posteriorment, seran els tarragonins qui facin una estada a Euskadi. La FMPC subvencionarà aquesta activitat amb 1.500 €, mitjançant un conveni signat aquest mes de març.

Altres intercanvis realitzats anteriorment per la Banda Unió Musical de Tarragona van ser amb les localitats de Torrent (València) i Almagro (Ciutat Reial). “Es tracta d’una experiència molt enriquidora per als músics, a nivell artístistic i també personal, explica el president de la BUMT, Josep Maria Tarrats.

L’agrupació local és present a nombroses activitats a la ciutat, com ara les festes de Sant Magí i Santa Tecla, les processons de Setmana Santa i la festivitat de la Verge del Carme. A més, fan concertes als festivals d’estiu i nadal, al Teatre Tarragona i el de Santa Cecília, patrona dels músics.