La Fundació obre els convenis del 2015 amb l’APELLC

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha iniciat aquest  març la signatura dels convenis acordats per al 2015 amb entitats i institucions tarragonines, amb l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC).

La Fundació tornarà a patrocinar enguany, amb 2.500 €, l’espectacle internacional de poesia Veus Paral·leles. En aquesta edició, que es farà el proper 28 de juny al claustre Sant Pau del Seminari, hi participaran tres poetes catalans i tres de finesos. Com es tradicional, es recitaren obres en les dues llengues, fomentant l’intercanvi cultural.

La col·laboració amb l’APELLC s’estendrà enguany a una conferència relacionada amb les letres, inclosa dins el programa d’actes de la propera Tardor Literària. La FMPC hi participarà amb un ajut de 1.000 €.

L’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes és un col·legi professional de filòlegs catalans que opera al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre, principalment, encara que l’àmbit d’actuació s’estén a tot el domini lingüístic. Es tracta d’una entitat sense ànim de lucre força arrelada casa nostra, fundada el 28 de gener de 2002, que organitza, entre d’altres activitats, la Ruta Literària Pin i Soler, coincidint amb les festes de Santa Tecla.

Actualment compta amb més de 100 associats i representa el col·lectiu de professionals de la llengua i la literatura catalanes que pertanyen al camp de l’ensenyament (secundària, universitat, administració), la correcció, la traducció i l’edició de textos, la gestió terminològica, la sociolingüística, la planificació i la dinamització lingüística, l’assessorament lingüístic, la crítica literària, la creació literària, la recerca i la gestió cultural. La seva presidenta és Anna Gispert i Magarolas.

El conveni entre les dues entitats el van firmar fa uns dies el president de la Fundació, Joan Josep Marca, i el tresorer de l’APELLC, Jesús Figueras.