Entusiasme entre els nens i el públic de la cantata ‘Amics de pedra’

Més de 250 nens a l'escenari del Teatre Tarragona, sota la direcció musical de Pep Prats (foto: Gabriella Nonino)

La Fundació Privada Mútua Catalana es mostra extraordinàriament satisfeta amb el resultat de la cantata ‘Amics de pedra’ que aquest cap de setmana s’ha representat en tres ocasions al Teatre Tarragona. Hi han participat prop de 900 nens i nenes de setze escoles de la ciutat.

A la primera representació de dissabte a la tarda van assistir l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros; les regidores de Cultura i Patrimoni, Begoña Floria i Carme Crespo, respectivament; el president de la fundació, Joan Josep Marca, i el patró Ramon Marrugat, el principal impulsor d’aquesta iniciativa.

En acabar el concert, l’alcalde va agrair personalment als nens el seu entusiasme i dedicació i als responsables del Cor Ciutat de Tarragona la seva feina de producció i coordinació del muntatge. El director musical, Pep Prats; el compositor Joan Vives; el poeta Adrià Targa; el director d’escena, Marc Chornet, i els actors Jofre Borràs i Neus Pàmies es van aplegar amb les autoritats i els nens damunt de l’escenari per fer la ‘foto de família’.

CX1A5278

La cantata explica la visita dels alumnes d’una escola al Museu Nacional Arqueològic amb la seva mestra, Petra (Neus Pàmies). Ella i l’emperador August (Jofre Borràs) són els altres protagonistes de l’espectacle, que s’ha ideat per celebrar el II Congrés Internacional d’Arqueologia Tarraco Biennal. Es tracta d’un projecte pedagògic i de cohesió social perquè integra nens i nenes de diferents escoles de la ciutat, la majoria dels qual sense cap coneixement musical previ.

El resultat de tants mesos d’assajos a cada centre educatiu s’ha vist damunt l’escenari i ha despertat l’admiració del públic -especialment dels pares i familiars dels nens que hi han participat-  que ha omplert les butaques del Teatre Tarragona.

2. Cantata autoritats