La Fundació participa al programa de tardor dels Teatres de Tarragona

Els assistents a la presentació de la programació municipal d'aquesta tardor (Fotografia: Mauri).

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) tindrà una presència destacada a la programació conjunta dels Teatres de Tarragona per a la tardor del 2014, mantenint així una participació que ja suma quatre temporades consecutives.

La FMPC patrocina l’estrena de la cantata infantil Amics de Pedra, un concert escenificat a on hi participaran més de 900 infants i joves de Tarragona.

En motiu de la celebració a la ciutat del II Congrés Internacional d’Arqueologia (del 27 al 29 de novembre del 2014), l’Associació Cor Ciutat de Tarragona va proposar a la Fundació la creació d’una nova cantata sobre la Tàrraco romana, en col·laboració amb les regidories d’Ensenyament i Cultura de l’Ajuntament.

En el projecte hi participen escoles de primària i corals infantils del municipi, sota la direcció d’un gran equip  artístic format pel poeta Adrià Targa (llibretista), l’expert en musicals Joan Vives (composició i lletrista), Josep Prats (direcció musical) i Marc Chornet (direcció escènica).

El resultat és un espectacle singular i excepcional d’una hora de durada, que es podrà veure els dies 22 i 23 de novembre en tres funcions diferents (dissabte a les 12.00 hores i diumenge a les 12.00 hores i les 18.00 hores) al Teatre Tarragona.

L’argument de l’obra musical explica la visita d’una escola al Museu Nacional Arqueològic de la ciutat (que també hi col·labora en la iniciativa) i les peripècies que hi viuen els nois, la professora i l’emperador August, protagonista del Congrés Internacional per la celebració enguany del segon milenari de la seva mort.

La Fundació patrocina també la representació de l’òpera Lucia di Lammermoor, que es podrà veure al Teatre Tarragona el 14 de novembre.

L’obra, un clàssic del compositor italià Gaetano Donizzetti, estarà interpretada pel Cor Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb Daniel Gil de Tejada com a director musical i Pau Monterde al front de la direcció escènica.

La temporada de tardor dels teatres locals abarca del 24 d’octubre fins al 18 de gener de 2015 i sumarà fins a 20 espectacles amb noms i propostes molt rellevants. A banda de la cantata infantil i l’òpera Lucia di Lammermoor, la FPMC dona suport també al Concert de Santa Cecília de la Banda Unió Musical de Tarragona (30 de novembre).

A la fotografia, que correspon a la roda de premsa de presentació de la programació de tardor, el passat 16 de setembre, hi apareix el president de la Fundació, Joan Josep Marca (el primer per l’esquerra, assegut), juntament amb la regidora de Cultura de l’Ajuntament, Begoña Floria, i altres responsables dels espectacles i de l’organització.