Commemorant el primer segle de l’edifici de la Cooperativa Obrera Tarraconense

D'esquerra a dreta, Pere Jornet, president de la FPMC, Dionisio de la Varga, president de la COT, i Antoni Pujol, patró de la Fundació, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració.

La Cooperativa Obrera Tarraconense (COT), una de les entitats culturals amb més història de la ciutat, viu enguany un nou aniversari. Després d’haver celebrat el 2004 els primers cent anys de vida, ara toca commemorar el primer segle d’existència de l’edifici que acull la seva seu social, ubicat a la cantonada entre els carrers Reding i Fortuny, i inaugurat l’1 de maig de 1919.

L’emblemàtic espai, d’inspiració modernista, és obra de l’arquitecte tarragoní Josep Maria Pujol de Barberà, autor d’altres construccions simbòliques a la ciutat com el Mercat Central, l’antic Escorxador (ara seu del rectorat de la Universitat Rovira i Virgili), els Cellers Müller del carrer Reial, i la Casa Ripoll i la Casa Bofarull, a la Rambla Nova.

La junta directiva de la COT, presidida actualment per Dionisio de la Varga, ha elaborat un programa commemoratiu per  celebrar l’efemèride, que inclou la publicació d’un llibre escrit per l’historiador local Ramon Aloguín, on s’explica amb imatges i cròniques testimonials la llarga vida de l’edifici, les diferents entitats i activitats que ha acollit i nombroses anècdotes.

El llibre porta per nom L’ Edifici de la Cooperativa Obrera Tarraconense 1919-2019 i es presentarà aquest mes de juny. La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha donat suport a l’edició d’aquesta publicació, dins l’estreta col·laboració que manté des de la seva creació amb la Cooperativa Obrera Tarraconense.