Promoció de la poesia i dels autors en llengua catalana

D'esquerra a dreta, Pere Jornet, president de la FPMC, Anna Gispert i Magarolas, presidenta de l'APELLC, i Antoni Pujol, patró de la Fundació, durant l'acte de signatura de la renovació del conveni de col·laboració.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat per al 2019 el conveni de col·laboració amb l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC), una de les principals entitats culturals de la ciutat de Tarragona, amb disset anys d’història.

Seguint el camí d’altres convenis, la FPMC centra el seu suport en dues activitats emblemàtiques de la programació anual de l’APELLCVeus Paral·leles i la Tardor Literària.

En el primer cas, es tracta d’un recital poètic organitzat arreu dels Païssos Catalans per la Institució de les Lletres, que consisteix en fer un intercanvi entre autors locals i d’altres indrets del món.

L’espectacle es farà enguany el 6 de juliol al Centre Cultural del Seminari  i servirà pe retre homenatge a Dolors Llorens Ardiaca, tècnica de la Institució de les Lletres que ens va deixar l’any passat.

Els poetes convidats seran Elies Barberà, Antonina Canyellas, Gonzalo Hermo, Lurdes Malgrat, M. Antònia Massanet,  Isabel Ortega, Magí Sunyer,  Adrià Targa i Salem Zenia.

L’acte serà dirigit per Albert Mestres i conduït per l’actriu Mireia Chalamanch, sota l’organització de l’APELLC i la col·laboració de la Casa de les Lletres de l’Ajuntament de Tarragona i el Centre Cultural del Seminari.

Pel que fa a la Tardor Literària, es celebra el darrer trimestre de l’any i és també una iniciativa amb més d’una dècada de trajectòria. A cada edició s’escull un fet literari relacionat amb Tarragona i el país i s’organitza al seu voltant una taula rodona amb un debat posterior.

Aquest 2019 es farà el  mes de novembre i encara s’ha de decidir qui serà el protagonista. Entre els candidats hi ha el periodista tarragoní Domènec Guansé (1894-1978) i tres autors catalans de renom, dels quals es commemora enguany l’aniversari de la mort o  el naixement: el poeta i artista plàstic Joan Brossa (1919-1998), l’escriptora Dolors Monserdà (1845-1919) i la també autora literària i activista Teresa Pàmies (1919-2012).