Renovació del conveni amb el Consell Comarcal per promoure la lectura entre els infants

D'esquerra a dreta, Pere Jornet, president de la FPMC, Daniel Cid, president del Consell Comarcal del Tarragonès, i Antoni Pujol, patró de la Fundació, durant l'acte de signatura del conveni.

El Departament de Cultura del Consell Comarcal del Tarragonès dóna servei als municipis amb el desenvolupament de programes com els cicles de contes per a infants a les biblioteques i punts de lectura.

Es fan dos anuals, que compten amb el suport econòmic de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), que aquest 2019 ha renovat el conveni de col·laboració amb l’objectiu de promoure la lectura entre els més menuts.

En aquests moments, es desenvolupa el cicle de primavera amb la participació dels municipis de Torredembarra, Constantí, Roda de Berà, Creixell, la Riera de Gaià, Perafort, la Canonja, la Nou de Gaià, Salomó, els Pallaresos, Vilallonga del Camp i Altafulla.

Afegint-se als actes que s’organitzen per commemorar els 50 anys de la Guerra Civil a Tarragona, aquest cicle està dedicat a la cultura de la Pau, amb l’objectiu de posar en valor la cooperació, l’amistat, la comprensió…

El cicle el fan tres contacontes amb una àmplia experiència en explicar històries, tant a grans com a petits: Eugènia González, Muntsa Plana i Imma Pujol. Les tres també tenen una llarga trajectòria al món de les biblioteques, l’ensenyament i les arts escèniques i saben molt bé què es fa en aquests espais i els continguts que poden agradar i enriquir als infants.

Des de la seva perspectiva i la seva manera personal d’explicar contes, aproparan històries i emocions sorgides del diàleg i el respecte. L’Eugènia protagonitza el conte La capsa de petons, la Muntsa, el titulat No puc deixar de preguntar-me: Per què? i l’Imma, Contes per viure en pau.