José Manuel Aznar i Eugeni Fabregat, guanyadors del III Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat

Autoritats i guardonats del concurs, a l'acte d'anunci i lliurament dels premis. D'esquerra a dreta apareixen Elvira Ferrando (Ajuntament de Tarragona), Joan Besora (Port de Tarragona), Pere Jornet (president de la Fundació), José Manuel Aznar (guanyador del premi de Pintura), Eugeni Fabregat (guanyador del premi de Dibuix i Gravat) i Eduard Virgili (accèssit del premi de Pintura).

José Manuel Aznar, de Sant Quintí de Mediona (Alt Penedès) ha guanyat el primer premi del III Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat que convoca la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC). L’obra, guardonada en l’apartat de pintura, és un oli damunt tela titulat ‘La dona dels meus somnis’. Aznar s’emporta la dotació econòmica de 2.000 euros i una placa commemorativa de la Fundació.

El veredicte del jurat es va fer públic en el decurs d’un acte al Teatret del Serrallo, on es va inaugurar l’exposició dels 18 treballs seleccionats presentats a la convocatòria. Els membres del jurat han decidit també que Eduard Virgili (Tarragona) s’emporti l’accèssit del concurs de pintura, dotat amb 1.200 euros, amb l’obra que porta per títol ‘Me voy’. Hi ha utilitzat la tècnica del collage, acrílic i ferrocianur.

Pel que fa a l’apartat de dibuix i gravat, convocat per segona vegada, l’artista guanyador és Eugeni Fabregat (Tarragona), amb una composició que porta per títol ‘B1 – B2 (II) – A1′. Es tracta d’una xilografia sobre paper vegetal, a tres planxes i una tinta.

Més d’una cinquantena d’obres d’autors de diferents localitats de Catalunya i altres zones de l’Estat espanyol s’han presentat a la convocatòria. El jurat l’han format Rosa Ricomà (Diputació de Tarragona – Museu d’Art Modern); Anna Isabel Serra (Universitat Rovira i Virgili); Carles Figuerola (Ajuntament de Tarragona); Òscar Vives (Autoritat Portuària de Tarragona) i Francesc Roig (Fundació Mútua Catalana).

El coordinador del certamen és l’artista local Pere Joan Salas que, en la seva intervenció a l’acte d’anunci dels guanyadors i lliurament dels premis va destacar “el nivell i qualitat en augment de les obres participants des de la primera edició”. Salas va posar en valor el Teatret del Serrallo com a escenari d’exposició que permet “una aproximació a l’art d’una manera més íntima”.

La trobada va comptar també amb la presència d’Elvira Ferrando, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona, que va agrair a la Fundació la “diversificació del seu radi d’acció en suport de la cultura, més enllà del mecenatge per difondre el patrimoni i l’edició de llibres”. Ferrando va parlar d’unes obres “impressionants” que mostren una gran “calidesa i complexitat pictòrica”.

En representació del Port de Tarragona va parlar Joan Besora, que es va referir a “la consolidació i l’èxit” del concurs després d’haver arribat ja a la tercera edició.

Va tancar l’acte el nou president de la FPMC, Pere Jornet, que va recordar la figura del seu predecesor, Joan Josep Marca, que va morir el passat mes de juny. “Marca ens deixa una petjada inesborrable i ens marca el camí a seguir des de la seva empenta i il·lusió per donar suport a la cultura al Camp de Tarragona”, va dir.

Jornet va indicar que l’objectiu de l’organització del concurs és convertir-lo en “un referent a la ciutat, i amb projecció a la resta del país”, i va destacar la “varietat en el forma i les tècniques” de les diferents obres presentades.

L’exposició amb les obres seleccionades estarà oberta fins al 9 de novembre al Teatret del Serrallo. Amb aquesta iniciativa, la Fundació Privada Mútua Catalana referma des de Tarragona el seu compromís amb les manifestacions culturals i artístiques i l’objectiu de difondre l’obra dels artistes d’arreu del país.