Es convoca el tercer concurs de pintura dotat amb 4.200 euros

Premi 1 2017 Lluc Queralt

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) obre la convocatòria de la tercera edició del concurs de Pintura i de la segona edició del concurs de Dibuix i Gravat. La dotació econòmica dels premis puja a 4.200 € en conjunt: 2.000 € per al primer premi en la categoria de Pintura en qualsevol tècnica i estil, i 1.200 € per a un accèssit. El certamen de Dibuix i Gravat  té un únic premi de 1.000 €. A més, totes les obres seleccionades participaran en una exposició que tindrà lloc al Teatret del Serrallo entre el 25 d’octubre i el 9 de novembre.

Les obres participants s’hauran de presentar al Tinglado 1 del Port de Tarragona entre el 2 i el 14 d’octubre. Com en edicions anteriors, el jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El veredicte es farà públic dijous 25 d’octubre, coincidint amb l’acte inaugural de l’exposició.

L’any passat es van presentar 77 obres als dos certàmens. L’artista tarragoní Lluc Queralt va guanyar la segona edició del Concurs de Pintura amb l’obra ‘Entre ferros i llençols’. El jurat va concedir un accèssit a l’obra ‘Sala d’espera’, d’Ernest Descals, de Manresa. Pel que fa a la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat, l’obra guanyadora va ser ‘Camino al río’, de Mayid Yahiaoui El Moumni, de Madrid.
Amb aquesta iniciativa, la Fundació Privada Mútua Catalana referma des de Tarragona el seu compromís amb les manifestacions culturals i artístiques i l’objectiu de difondre l’obra dels artistes de Catalunya i del conjunt d’Espanya.