Presentació de la ‘web app’ del Patrimoni Mundial de Tàrraco a la gala institucional de la Fundació

Imatge de la portada del web on es pot veure la Tàrraco romana en 360 graus, al damunt de la ciutat actual.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) presentarà a la seva gala anual, que es celebrarà el 13 de juny al Teatret del Serrallo (19.00 h.), la nova web app (aplicació web adaptada específicament per dispositius mòbils, preferentment tauletes, i també accessible des del PC) del Patrimoni Mundial de Tàrraco. Una iniciativa elaborada per la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), amb finançament de la Fundació.

La web app, accessible des del portal digital www.tarraco360.com, ofereix com a novetat reconstruccions virtuals arquitectòniques en tres dimensions (3D) i amb una gran rigurositat documental dels monuments de la Tàrraco romana reconeguts com a Patrimoni Mundial per la Unesco.

L’usuari pot fer un recorregut interactiu a vista d’ocell i a gran velocitat per la ciutat de fa dos mil anys i accedir a les restitucions d’espais i monuments a través de panoràmiques virtuals de 360 graus on es reprodueix el seu aspecte original. Aquestes vistes es poden comparar de forma simultània amb la urbs actual, la qual cosa facilita la comprensió de com seria la Tarragona del present en època romana.

Els edificis i els indrets amb valor històric apareixen acompanyats d’una fitxa informativa i d’altres suports audiovisuals. El projecte aporta, doncs, una innovadora visió de Tàrraco, resultat del compendi d’anys de treball del grup de recerca Seminari de Topografia Antiga (www.setopant.com). Un equip multidisciplinar format per investigadors, professors i arquitectes de la URV i l’ICAC liderats pels catedràtics d’Arqueologia Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar, i on han participat activament Ferran Gris, Imma Gris i José Javier Guidi.

L’aplicació destaca pel seu caràcter didàctic, atractiu i accessible a tothom i per les possibilitats d’interactuació de l’usuari. La Fundació Mútua Catalana ha donat suport econòmic a aquesta iniciativa mitjançant un conveni de col·laboració. Per aquest motiu la web app es presentarà dins del marc de la gala, on també es farà un reconeixement a la trajectòria del catedràtic de Filologia Catalana Joan Martí i Castell, primer rector de la URV, i es lliuraran els premis del II Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat, organitzat per la FPMC.