Foment de l’estudi i la investigació històrica vinculada al cristianisme

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Manel Fuentes, director de l'AHAT, Joan Josep Marca, president de la FPMC i Joan Maria Quijada, tècnic de l'Arxiu, en l'acte de signatura del conveni de col·laboració.

L’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona (AHAT) és una institució cultural que pertany a l’arquebisbat de Tarragona. Tot  i ser un  arxiu eclesiàstic, conté també fons laics, amb un abast cronològic que va del segle IX fins al XX.

La finalitat de l’AHAT és conservar, restaurar i facilitar l’accés i la consulta dels fons documentals que té en dipòstit. El seu finançament prové de l’aportació que rep de l’arquebisbat de Tarragona, que representa el 75% del seu pressupost. També disposa de finançament per part de l’administració pública i d’ens privats com la Fundació Mútua Catalana (FPMC).

Totes dues entitats han signat enguany un conveni de col·laboració, pressupostat en 2.400 euros, per  editar i publicar les actes de les III Jornades d’Història Mossèn Sanç Capdevila i Felip, celebrades el 15 i el 16 de juny del 2017 amb el títol Les minories socials i la justícia a l’època medieval i moderna.

Com  en edicions precedents, les jornades, celebrades al Centre Tarraconense El Seminari, van reunir investigadors i ciutadans a nivell particular interessats en conèixer i  interpretar el  nostre passat per afrontar així el present.

Les ponències presentades durant l’edició de l’any passat van versar sobre els jueus, els moros i els moriscos a la Catalunya Nova, els càtars, el Tribunal de Coltellades i els Llibres de Crims a la ciutat de Lleida, la caça de bruixes al Camp de Tarragona, Inquisició i sodomia, els bandolers a la corona d’Aragó i l’estudi del cas  del monestir de Poblet com a model  d’administració de justícia en una senyoria eclesiàstica.