Un estret vincle de col·laboració amb Arola Editors

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Alfred Arola, director de l'editorial i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant la signatura del conveni de col·laboració.

Arola Editors és una de les principals editorials del Camp de Tarragona. Fundada fa ara vint anys, el 1998, s’ha convertit  en un referent en el suport, la promoció i la difusió de la creació literària a la Catalunya del sud.

Dirigida per Alfred Arola, l’editorial local diversifica la seva producció en cinc línies: obres de literatura catalana, tant contemporània com de clàssics, en els tres gèneres  (narrativa, poesia i teatre), així com la publicació de traduccions. Edicions de llibres d’art, de fotografia, reproducció de pintures, catàlegs i fotografia històrica. Llibre infantil, contes, obres de música, cançoners i poesia infantil. Edicions d’excursionisme i natura, guies, reportages, i medicina i obres  d’història i assaig, tant local com general.

Des dels seus inicis, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) manté una estreta col·laboració amb Arola Editors, donant suport a l’edició de moltes de les seves produccions. Entre les escollides enguany hi destaca el darrer llibre publicat sobre la vida i l’obra de Plàcid Vidal i Rosich (Alcover, 1881 – Barcelona, 1938), escriptor memorialístic que es va iniciar a l’Escola Modernista de Reus, tot i que va desenvolupar a Barcelona bona part de la seva creació artística.

L’autora d’aquesta interessant monografia sobre la literatura catalana del primer terç del segle XX és Fina Masdéu i la FPMC hi ha destinat 5.500 euros per a la seva edició i difusió.