Una aposta pel periodisme local de qualitat amb el Fet a Tarragona

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, el periodista Ricard Lahoz, director del Fet a Tarragona, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant l'acte de signatura de la renovació del conveni de col·laboració.

El Fet a Tarragona és un projecte periodístic inèdit i innovador a la ciutat, que aquest setembre celebrarà el seu cinquè aniversari de vida.

Promogut per un grup independent de professionals tarragonins, el FET té com a objectiu principal explicar, donar ressò i posar en valor la feina de les associacions, les entitats, les institucions i la gent que fa i s’estima Tarragona.

Tots aquests continguts s’ofereixen des d’una revista amb una periodicitat bimestral que aposta pels reportatges cuinats a foc lent, on la cultura i els temes de caire didàctic i social són els principals protagonistes. La publicació destaca també per la qualitat, el disseny i les bones fotografies, reivindicant en aquests temps complexos per a l’ofici, el periodisme de servei al ciutadà, implicat i compromés amb al territori.

Seguint aquesta filosofia, el FET compta amb 600 subscriptors repartits pel Camp de Tarragona, que formen part d’un club de lectors des d’on s’organitzem visites culturals guiades i es regalen entrades per veure espectacles i promocions vinculades al món editorial. També es fa un acte públic de ciutat cada cop que es presenta un nou número (el proper, el 29, sortirà al carrer el 9 de maig).

Alhora, s’ofereixen  cròniques diàries des del digital www.fetatarragona.cat que, en aquests cinc anys, s’ha consolidat com un aparador de les activitats que desenvolupen les entitats locals i com a fòrum de debat polític i ciutadà,

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha donat suport a aquest projecte des de la seva creació, el 2013. Enguany s’ha renovat un cop més el conveni de col·laboració amb el director del Fet a Tarragona, el periodista Ricard Lahoz.