La Fundació dona suport a la literatura catalana des d’Onada Edicions

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Miquel Àngel Pradilla, representant d'Onada Edicions, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant la signatura de la renovació del conveni de col·laboració.

Dins del seu objectiu prioritari de donar suport al foment de la cultura al Camp de Tarragona, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) té subscrits  diferents convenis de col·laboració amb editorials de tota la demarcació.

Una d’elles és Onada Edicions, arrelada a les comarques del Maestrat, els Ports i les Terres de l’Ebre amb propostes literàries (narratives, poètiques, teatrals, assagístiques…) centrades en aprofundir en el coneixement dels pobles, els costums i les tradicions i dotar-los d’un projecte cultural que els representi i els promocioni arreu del territori catalanoparlant i a escala internacional.

La Fundació ha renovat enguany l’acord amb aquest editorial per contribuïr a la publicació de tres llibres. Per una banda, hi destina 2.000 euros a fer realitat una obra de l’historiador medieval  Vicent Royo Pérez sobre Morella i la zona del Parc Natural dels Ports,  titulada Les arrels històriques de la comarca dels Ports.

Alhora, el conveni del 2018 aporta 2.000 euros més per a l’edició d’un llibre biogràfic sobre la novel·lista Francesca Aliern i Pons, nascuda al 1947, i considerada una de les millors retratistes de la vida quotidiana tortosina i de les Terres de l’Ebre durant el segle XX. L’obra està escrita per Emigdi Subirats i Sebastià.

Onada Edicions és responsable, també, d’un dels projectes literaris més ambiciosos dels darrers anys a la capitat de la demarcació, la sèrie Biografies de Tarragona, de la que ja s’ha publicat sis volums amb més d’un miler d’entrades sobre la vida i obra dels principals músics, pintors, escultors, esportistes, advocats, monarques, arquitectes, metges, actors, químics, cantants, mestres, radiofonistes, emperadors romans, arqueòlegs, militars, historiadors, industrials, periodistes, banquers, polítics, enginyers, filòlegs, nobles i religosos de la ciutat durant els  seus més de 20 segles d’història. La Fundació aporta enguany 3.000 euros per editar el setè volum.