Presentació del 4art. Congrés Internacional d’Arqueologia, dedicat a l’estudi del cristianisme en l’Antiguitat Tardana

El president de la FPMC, Joan Josep Marca (esquerra), durant l'acte d'inauguració del 3er. Congrés, celebrat el passat 2016. Al seu costat apareixen el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.

El Museu Bíblic Tarraconense (carrer de les Coques, 1-C) acollirà el proper dilluns, 27 de novembre, l’acte de presentació del 4art. Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic – VII Reunió d’Arqueologia Cristiana Hispànica, que es celebrarà a finals del 2018 sota el títol El cristianisme en l’Antiguitat Tardana. Noves perspectives.

La trobada començarà a les 19.00 hores amb la presentació de les actes del 3er. Congrés, celebrat el passat 2016 sota el títol La glòria del circ: curses de carros i competicions circenses.

Tot seguit, el president de l’Institut d’Estudis Catalans, Joandomènec Ros i Aragonès, pronunciarà la conferència El mar de Tarragona fa dos mil·lennis.

Finalment, el catedràtic d’Arqueologia, Josep Maria Gurt, farà la presentació del 4art. Congrés. A l’acte hi participaran també l’Arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, i el president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), Joan Josep Marca.

El congrés està organitzat pel comitè científic Tarraco Biennal, on s’integren la Fundació, l’Arquebisbat, la Universitat Rovira i Virgili, la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Catalans, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, la Universitat de Barcelona, el Museu d’Història de Tarragona, la Universtitat Autònoma de Barcelona, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, l’Ateneu Universitari Sant Pacià i la Reial Societat Arqueològica Tarraconense.

També hi donen suport, com a patrocinadors, l’Ajuntament de Tarragona, el Port de Tarragona, la Diputació de Tarragona, FIATC i Repsol.