Presentació al rector de la URV del llibre sobre el Patrimoni Mundial de la Tàrraco romana

D'esquerra a dreta, el catedràtic d'Arqueologia, Joaquín Ruiz de Arbulo, el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant l'acte de presentació del llibre.

Seguint amb la ronda de presentació a les institucions  del llibre Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió, editat per la Fundació Privada Mútua Catalana, el president de la FPMC, Joan Josep Marca es va trobar recentment amb el rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Josep Anton Ferré.

L’acte va comptar amb la presència del catedràtic d’Arqueologia Joaquín Ruiz de Arbulo, principal responsable dels continguts de l’obra. Com havia esdevingut anteriorment amb l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i l’Arquebisbe, Jaume Pujol, el rector va rebre com a obsequi un exemplar del llibre, que  està composat pels deu fascicles del col·leccionable del mateix nom que s’ha distribuït amb la revista Fet a Tarragona durant el darrer any i mig.  També hi han participat en el projecte l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i Repsol.

La Fundació i la URV mantenen des de fa temps una estreta relació de col·laboració que es concreta, especialment, en un conveni anual per donar suport a activitats impulsades per la universitat. El d’enguany, formalitzat el passat mes d’octubre, està pressupostat en 21.000 euros.

Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió és una obra inèdita i innovadora sobre els monuments que la Unesco va distingir com a Patrimoni Mundial l’any 2.000: les Muralles romanes, el Fòrum de la Colònia, el Teatre romà, el Temple d’August i el Fòrum de la província Hispània Citerior, el Circ, l’Amfiteatre, els aqüeductes i les pedreres, la Torre dels Escipions i l’Arc de Berà, la vil·la dels Munts i les grans residències al camp i la ciutat cristiana i el gran mosaic de Centcelles.

Un compendi de la recerca arqueològica sobre Tàrraco feta des del segle XVI i fins als nostres dies, amb restitucions virtuals arquitectòniques en tres dimensions (3D), fotografies espectaculars i gràfics de darrera generació i imatges aèries a baixa altitud preses des de drons.

Els continguts, elaborats pels investigadors, professors, científics, arqueòlegs i professionals que millor coneixen el passat romà de la ciutat, ofereixen una nova visió de Tàrraco amb un esforç didàctic per fer els textos accessibles a tothom, amens i atractius.

Tot plegat permet al lector conèixer amb la màxima fiabilitat com són i com eren aquests grans monuments a través d’una anàlisi científica rigurosa, actualitzada i comprensible.

Els textos presenten per a cada element una descripció àmplia, però també nous suggeriments sobre la seva interpretació, gràcies a la informació aportada per les noves tecnologies a les investigacions universitàries més recents.