La Fundació renova el conveni amb l’Ajuntament de Tarragona

Primera reunió de Pere Jornet amb el nou alcalde de Tarragona i signatura del coveni 2019. Foto: Ajuntament de Tarragona.

La Fundació Mútua Catalana renova el seu compromís amb la cultura a la ciutat de Tarragona. El president de la Fundació, Pere Jornet, ha signat amb l’alcalde, Pau Ricomà, el conveni de col·laboració d’aquest 2019.

A través d’aquest acord, la Fundació aporta 20.000 euros que van destinats a la programació d’òpera a Tarragona, la realització del Festival Internacional de Dixieland, el muntatge d’exposicions al Centre d’Art,  la programació d’arts escèniques i l’adaptació de les obres de teatre per a espectadors amb discapacitat auditiva o visual.

La signatura del conveni s’ha realitzat en el marc de la primera trobada oficial de Pere Jornet amb el nou alcalde de Tarragona. Tots dos han parlat de les necessitats culturals de la ciutat i Ricomà ha agraït a la Fundació Mútua Catalana l’esforç que realitza cada any per ajudar les diferents manifestacions culturals i artístiques.

Alcalde i president s’han emplaçat a futures reunions per seguir abordant possibles punts de trobada i col·laboració entre l’ajuntament i la Fundació.

La Fundació lliura al Port una de les obres guanyadores del Concurs de Pintura

Trobada Pere Jornet - Josep M. Cruset.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha lliurat al president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, una de les obres guanyadores del III Concurs de Pintura que organitza la pròpia fundació.

Es tracta de l’obra ‘Me voy’, d’Eduard Virgili, que a partir d’ara passa a formar part del fons d’art de l’Autoritat Portuària de Tarragona. Aquest és un dels aspectes que conté el conveni de col·laboració entre les dues parts a l’hora d’organitzar el concurs de pintura.

La convocatòria va a càrrec de la Fundació Mútua Catalana, però el Port la fa possible gràcies a la cessió d’un dels seus espais destinats a exposicions.

El lliurament de l’obra artística s’ha realitzat en el marc d’una visita institucional de Pere Jornet a Josep Maria Cruset. Tots dos han parlat de la quarta edició del Concurs de Pintura i la tercera del de  Dibuix i Gravat: el 17 de setembre tindrà lloc l’anunci de la decisió del jurat i la inauguració de la mostra d’obres presentades al Tinglado 1 del Port.

Prèviament, durant tot el mes d’agost i fins al 8 de setembre els artistes podran  presentar les seves obres al concurs. Les bases del certamen es poden consultar aquí:

La dotació econòmica dels premis és de 5.200 € en total.