La Fundació promociona el llegat de Jujol des del Gremi de Pagesos

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació Privada Mútua Catalana, Raül Font-Quer, president del Gremi de Pagesos, Joan Josep Marca, president de la Fundació, i Josep Maria Lambea, vocal de comunicació del gremi, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat enguany un conveni de col·laboració amb el Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre de Tarragona, una de les entitats amb més tradició i història de la ciutat.

L’acord té com a principal objectiu donar suport a les activitats de foment de la cultura i el patrimoni local que desenvolupa anualment el gremi i, en especial, al projecte d’adequació de l’anomenat Espai Jujol, un museu amb obres de l’universal arquitecte modernista tarragoní, ubicat a la seu de l’associació, al carrer Arc de Sant Llorenç.

Josep Maria Jujol (1879-1949) fou en vida soci i integrant actiu del Gremi de Pagesos, i va dirigir les obres de remodelació interior de l’església de Sant Llorenç i Sant Isidre, després de la Guerra Civil. Hi destaquen com a creacions pròpies els pasos del Sant Sepulcre i de la Pietat i diferents peces del mobiliari ornamental del recinte.

L’arquitecte va dissenyar també banderes brodades, penons i segells vinculats al gremi, que es conserven, amb altres elements, al museu que ara es vol renovar i millorar per afavorir la seva visita per part de la ciutadania.

El conveni, pressupostat en 6.000 euros, el van signar recentment el president del Gremi de Pagesos, Raül Font-Quer, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca. Tots dos van destacar la importància de vincular aquestes dues institucions en benefici de la promoció de la cultura i el llegat patrimonial tarragoní.

El Gremi de Pagesos és a prop de complir els set-cents anys d’història (la celebració es farà el 2021) i és un dels participants més antics i destacats del programa de la Setmana Santa. Alhora, prenen part en  l’organització d’actes de gran tradició a la ciutat, com ara els Tres Tombs, les festes de Sant Isidre i la Fira de l’Oli.

Es presenta el sisè i últim volum de ‘Biografies de Tarragona’

biografies

Aquest dimarts 17 d’abril es presenta el sisè i últim volum de l’obra ‘Biografies de Tarragona’. L’acte tindrà lloc a les 19 hores al vestíbul del Teatre Tarragona i comptarà amb la participació de Begoña Floria, tinent d’alcalde Cultura i Patrimoni Històric de l’Ajuntament de Tarragona; Joan Josep Marca, president de la Fundació Mútua Catalana; i Salvador-Joan Rovira, coordinador de l’obra.

El sisè volum de ‘Biografies de Tarragona’ aplega 169 noves entrades. N’hi ha d’eclesiàstics, nobles, músics, pintors, escultors, esportistes, advocats, monarques, arquitectes, metges, actors, químics, cantants, mestres, radiofonistes, emperadors romans, arqueòlegs, militars, historiadors, industrials, periodistes, banquers, polítics, enginyers, filòlegs… El coordinador de l’obra explica que aquest volum “és el més pensat de tota la sèrie, ja que la majoria de les biografies incloses han estat programades per tal de superar les llacunes existents”.

Rovira afegeix  que sense cap mena de dubtes seria el darrer, però que, d’alguna manera, podria arrodonir la feina que s’havia fet. Calia evitar l’aire d’improvisació i de parada en sec, i publicar biografies de personatges encara no inclosos la manca dels quals a les Biografies resultava difícil d’explicar.