Tarragona agraeix la tasca de Joan Josep Marca en el “foment de la cultura”

Joan Josep Marca rep el títol de Fill Predilecte de la ciutat de Tarragona de mans de l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros i en presència de la tinent d'alcalde de Cultura, Begola Floría, i del president del Sindicat d'Iniciativa i Turisme, Albert Vallvé. Foto: Mauri.

“Un home entranyable, optimista, inquiet. Apassionat per les humanitats, es resigna a ser un simple jubilat i treballa per fomentar la cultura, l’art i la difusió de la història de Tarragona”. Així glossava la tinent d’alcalde de Cultura, Begoña Floría, la figura de Joan Josep Marca, distingit aquest dimecres amb el títol de Fill Predilecte de la ciutat.

El president del patronat de la Fundació Privada Mútua Catalana va rebre aquesta distinció al saló de plens de l’Ajuntament de Tarragona. Floría va fer un repàs a la trajectòria de Marca, va destacar la seva voluntat de “fomentar la cultura amb sensibilitat social” i va concloure que “mereix el reconeixement dels ciutadans i del consistori”.

Joan Josep Marca va agraïr la distinció, va recordar la seva infantesa i es va reconèixer com una “persona de contrastos”, amant de l’economia i de la cultura. En el seu discurs, el president de la Fundació va esmentar les persones de la MATT (Mútua d’Assegurances del Treball de Tarragona), el col·lectiu promotor de la Llibreria de la Rambla, el personal de la Mútua de Seguros de Tarragona amb una menció especial a Pere Jornet i Josep Sendra Navarro , els companys economistes, els membres del Sindicat d’Iniciativa i Turisme (entitat promotora del guardó) i els patrons de la Fundació. També va tenir paraules d’agraïment per a la família.

L’alcalde Josep Fèlix Ballesteros va tancar l’acte afirmant que Joan Josep Marca és una persona que parla “amb un gran coneixement dels temes”, i que sovint no demana, sinó que ofereix “complicitat i suport logístic”. Amb voluntat de fer arribar la cultura a tothom, l’alcalde va esmentar especialment la tasca de la Fundació a l’hora de recuperar els congressos internacionals d’arqueologia, en el format de la Tarraco Biennal. Ballesteros va concloure dient que a Marca “l’aprecies, l’estimes i el respectes” i li va agraïr la “voluntat de servir a la ciutat i el país”.