En marxa el concurs de Pintura, Gravat i Dibuix

1r_premi Pintura 2016

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) obre la convocatòria de la segona edició del concurs de Pintura i de la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat. La dotació econòmica dels premis puja a 4.200 € en conjunt: 2.000 € per al primer premi en la categoria de Pintura, 1.200 € per a un accèssit i 1.000 € per a l’únic premi en l’àmbit del Dibuix i Gravat. A més, totes les obres seleccionades participaran en una exposició que tindrà lloc al Tinglado 4 del Port de Tarragona entre el 26 d’octubre i el 12 de novembre.

La convocatòria dels dos certàmens està adreçada als artistes de l’Estat espanyol. El concurs de Pintura permet qualsevol tècnica, temàtica i estil. El concurs de Dibuix i Gravat, que s’incorpora aquest any a la iniciativa de la FPMC, pretén fomentar les dues especialitats.

Les obres participants s’hauran de presentar al Tinglado 4 del Port de Tarragona entre l’1 i el 19 d’octubre. El jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El veredicte es farà públic dijous 26 d’octubre, coincidint amb l’acte inaugural de l’exposició.
Amb aquesta iniciativa, la FPMC vol refermar des de Tarragona el seu compromís amb la cultura i l’art i afavorir la promoció dels artistes de Catalunya i del conjunt d’Espanya. L’any 2016, una cinquantena d’obres es van presentar al primer concurs de Pintura de la Fundació. L’obra guanyadora va ser Inicis, de José Manuel Aznar (Sant Quintí de Mediona. En aquesta segona edició es preveu augmentar el nombre de participants en la categoria de Pintura i afegir més artistes al nou certamen de Dibuix i Gravat.

Presentació del llibre ‘Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió’ a l’alcalde de Tarragona

D'esquerra a dreta, el catedràtic de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el president de la FPMC, Joan Josep Marca.

El president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), Joan Josep Marca, ha presentat el llibre Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió, editat per la Fundació, a l’alcalde de Tarragona, Josep Félix Ballesteros.

L’acte va comptar tambe amb la presència del catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Joaquín Ruiz de Arbulo, principal responsable dels continguts de l’obra. El llibre està format pels deu fascicles del col·leccionable del mateix nom que s’ha distribuït amb la revista Fet a Tarragona durant el darrer any i mig. També hi han participat en projecte l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i Repsol.

El resultat és una obra inèdita i innovadora sobre els monuments que la Unesco va distingir com a Patrimoni Mundial l’any 2.000: les Muralles romanes, el Fòrum de la Colònia, el Teatre romà, el Temple d’August i el Fòrum de la província Hispània Citerior, el Circ, l’Amfiteatre, els aqüeductes i les pedreres, la Torre dels Escipions i l’Arc de Berà, la vil·la dels Munts i les grans residències al camp i la ciutat cristiana i el gran mosaic de Centcelles.

Un compendi de la recerca arqueològica sobre Tàrraco feta des del segle XVI i fins als nostres dies, amb restitucions virtuals arquitectòniques en tres dimensions (3D), fotografies espectaculars i gràfics de darrera generació i imatges aèries a baixa altitud preses des de drons.

Els continguts, elaborats pels investigadors, professors, científics, arqueòlegs i professionals que millor coneixen el passat romà de la ciutat, ofereixen una nova visió de Tàrraco amb un esforç didàctic per fer els textos accessibles a tothom, amens i atractius.

Tot plegat permet al lector conèixer amb la màxima fiabilitat com són i com eren aquests grans monuments a través d’una anàlisi científica rigurosa, actualitzada i comprensible.

Els textos presenten per a cada element una descripció àmplia, però també nous suggeriments sobre la seva interpretació, gràcies a la informació aportada per les noves tecnologies a les investigacions universitàries més recents.