L’economista Christian Felber protagonitzarà la primera edició del fòrum de debat ‘Converses al Camp de Tarragona’

Imatge recent de l'economista austríac, Christian Felber.

L’ economista austríac Christian Felber, autor del llibre L’economia del bé comú i reconegut internacionalment per impulsar un nou model de productivitat alternatiu al capitalisme financer, serà el protagonista de la primera edició de les Converses al Camp de Tarragona, que se celebraran els propers 11 i 12 d’abril al Centre Tarraconense El Seminari.

La iniciativa, organitzada per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i el Col·legi d’Economistes de Catalunya, neix amb la voluntat de recuperar l’esperit de les Converses de Salou, convocades entre els anys 1964 i 1970 per reflexionar sobre les estratègies econòmiques de futur al Camp de Tarragona.

Felber tancarà les jornades el 12 d’abril amb una conferència on explicarà el nou model econòmic i empresarial que defensa a nivell global, amb l’equitat social i la sostenibilitat com a fonaments.

La seva conferència es complementarà amb la presentació de tres casos d’èxit basats en el seu model cooperatiu, els dels projectes empresarials Som Energia, COOP 57 i L’Olivera.

Les jornades s’inauguraran dilluns 11 d’abril amb un acte institucional d’homenatge als promotors de les Converses de Salou, i la presentació d’un opuscle commemoratiu a càrrec de Josep Fàbregas, professor d’Història Moderna de la URV.

A continuació tindrà lloc una taula rodona amb el títol Volem ser i exercir com a àrea metropolitana?, que comptarà amb la participació d’Agustí Segarra, catedràtic d’Economia Aplicada de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV; Josep Oliveras, catedràtic de Geografia d’Anàlisi Regional de la URV i Joaquim Margalef, economista i exdirector de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

La cloenda de la primera jornada de les Converses al Camp de Tarragona anirà a càrrec del vicepresident i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat, Oriol Junqueras.

Logotip de les Converses al Camp de Tarragona.

Inici de les noves prospeccions arqueològiques de la graderia del Circ a l’entorn de la plaça dels Sedassos

Els treballs de recuperació i museïtzació de noves zones de la graderia del Circ romà de Tàrraco, a l’entorn de la plaça dels Sedassos, finançades per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), han començat aquest dilluns, 14 de març, amb unes prospeccions arqueològiques al carrer dels Ferrers.

Aquesta primera intervenció es perllongarà durant dues setmanes per fer més visible i conèixer l’estat de conservació de les estructures de la part de la graderia nord del Circ que hi ha soterrades a solars del carrer dels Ferrers que donen a la plaça dels Sedassos. També s’estudiarà la integració d’aquest nou espai a la ruta patrimonial i turística de la Tarragona declarada Patrimoni Mundial.

Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l'àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.
Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l’àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.

Aquests dies, els treballs es centraran en conèixer les diferents estratificacions conservades al subsòl, així com la seva cronologia, mitjançant l’excavació de tres obertures que serviran per tenir una mostra representativa de tot l’àmbit a estudiar. A partir d’aquí es crearà una zona molt més diàfana que farà les funcions de mirador i espai de divulgació d’aquesta part de la graderia del Circ romà.

L’actuació s’emmarca en el conveni de col·laboració signat a finals de l’any passat per la FPMC i l’Ajuntament de Tarragona. L’acord estableix una aportació de la Fundació de 110.000 euros per contribuir durant el 2016 a les despeses de prospecció i recuperació arqueològica d’aquesta part de les voltes, seguint el Pla director del Circ, amb la intenció de fer-la visitable.