Conveni amb Repsol per editar el col·leccionable del Patrimoni Mundial

El director general de comunicació de Repsol a Tarragona, Josep Bertran (esquerra), i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant la signatura del conveni.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat avui un conveni de col·laboració amb Repsol per donar suport a l’edició  del col·leccionable  Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió.

L’obra, que consta de deu fascicles de vint pàgines que ja s’estan distribuïnt amb la revista Fet a Tarragona, es va presentar el passat 19 de gener a la sala d’actes de l’Ajuntament, a on va rebre una gran acollida per part del món acadèmic i la societat civil tarragonina.

La nova iniciativa editorial de la FPMC ofereix textos, fotografies inèdites i gràfics visuals en 3D per descobrir aspectes fins ara poc coneguts dels monuments i elements de la Tàrraco romana, declarats Patrimoni Mundial l’any 2000 per la Unesco.

És, doncs, una aposta innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, que compta, a més, amb la garantia de qualitat i rigor d’estar dirigida per l’equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar, dos dels principals coneixedors de la Tàrraco romana.

Totes les fitxes es podran guardar dins unes cobertes, que es poden recollir de forma gratuïta a la Llibreria de la Rambla i la Llibreria La Capona, fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

Actualment ja és a la venda als quioscs i llibreries de la ciutat la primera fitxa, dedicada a l’Arc de Berà i la Torre dels Escipions. El col·leccionable es distribueix de forma exclusiva amb el Fet a Tarragona, oferint així pel mateix preu dos productes divulgatius de qualitat units per l’objectiu de posar en valor i promocionar el patrimoni arqueològic únic de la ciutat.

A l’acte de signatura, celebrat de forma simbòlica davant la capçalera del Circ romà, hi han participat el president de la Fundació, Joan Josep Marca, i el director general de comunicació de Repsol a Tarragona, Josep Bertran.

Èxit de la presentació del col·leccionable del Patrimoni Mundial

D'esquerra a dreta, els professors Ferran Gris i Joaquín Ruiz de Arbulo (URV), la tinenta d'alcalde Begoña Floría, el president de la FPMC, Joan Josep Marca, i el director del Fet a Tarragona, Ricard Lahoz, durant l'acte de presentació del col·leccionable. Fotografia: David Oliete.

La sala d’actes de l’Ajuntament de Tarragona es va omplir de gom a gom el passat 19 de gener amb motiu de la presentació del col.leccionable Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió, impulsat per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) .

L’obra consta de deu fascicles de vint pàgines que es distribuïran de forma exclusiva amb la revista Fet a Tarragona, i ofereix textos, fotografies inèdites i gràfics visuals en 3D per descobrir aspectes fins ara poc coneguts dels monuments i elements de la Tàrraco romana, declarats Patrimoni Mundial l’any 2000 per la Unesco.

Es tracta d’una iniciativa innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, que compta amb el suport de Repsol i està dirigida per un equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili (URV), que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar.

Totes les fitxes es podran guardar dins les cobertes, que es poden recollir de forma gratuïta a la Llibreria de la Rambla i la Llibreria La Capona, fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

L’acte de presentació va estar presidit per la  tinenta d’alcade de Cultura, Begoña Floría, el catedràtic d’Arqueologia de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo, el director del Fet a Tarragona, Ricard Lahoz, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca.

També hi van assistir dirigents dels partits polítics municipals, patrons de la FPMC, investigadors de la URV i responsables de la conservació i promoció del patrimoni arqueòlogic de la ciutat, juntament amb representants d’entitats de la societat civil tarragonina.

Marca va recordar el compromís de la Fundació amb la recerca i la difusió del llegat de Tàrraco, concretat en iniciatives com l’organització del Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, que enguany viurà la seva tercera edició, i la publicació de la Guia Arqueològica de la ciutat, en català i castellà.

A finals del 2015, la FPMC va concedir una subvenció de 110.000 euros per continuar els treballs de recuperació i museització de les graderies del Circ romà a l’alçada de la plaça dels Sedassos. I ara impulsa aquest col·leccionable, que vol marcar un punt d’inflexió oferint una nova visió dels monuments que formen part del Patrimoni Mundial.

Una nova visió de Tàrraco

Imatge aèria que il·lustra la coberta del col·leccionable ‘Tarraco. Patrimoni Mundial. Una nova visió’. Fotografia: Pepo Segura.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) estrena el 2016 impolsant una nova aposta editorial, de gran envergadura, centrada en la història.

Aprofitant la commemoració del quinzè aniversari del reconeixement, per part de la Unesco, de la Tàrraco romana com a Patrimoni Mundial, la Fundació dóna suport a la publicació d’un  col·leccionable, dividit en deu fascicles, on es descobreixen aspectes inèdits d’un llegat únic que explica el passat i el present de la ciutat.

L’obra es titula Tarraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió. Cada fascicle, de vint pàgines, conté fotografies inèdites i elements visuals en 3D que ajuden a la comprensió del text. Totes les fitxes es podran guardar dins les cobertes fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

Es tracta d’una obra innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, dirigida per un equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili, que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar.

Els fascicles es distribuiran conjuntament i exclusivament amb la revista Fet a Tarragona  i no suposaran cap cost addicional per als subscriptors i lectors, que gaudiran de dos productes de qualitat (periodisme i recerca històrica) pel mateix preu de 5€.

Les cobertes del col·leccionable es distribuiran, també gratuïtament, a la Llibreria La Capona i a la Llibreria de la Rambla.

La iniciativa compta amb el suport de Repsol i es presentarà el proper dimarts, 19 de gener, a les 19.00 hores a la sala d’actes de l’Ajuntament de Tarragona. Hi assistiran ls autors i els màxims responsables de la FPMC.

Al mateix acte es podrà comprar el número 15 de la revista Fet a Tarragona, amb el primer fascicle del col·leccionable, i s’hi podran recollir gratuïtament les cobertes.