Aportació de 110.000 € per a la recuperació del Circ romà

La Fundació Mútua Catalana ha fet una aportació extraordinària de 110.000 € a l’Ajuntament de Tarragona per contribuir a les tasques de recuperació arqueològica i difusió de les voltes del Circ romà en el tram de la plaça dels Sedassos.

Els treballs consistiran en consolidar l’excavació, il·luminar-la i fer-la visitable. També es preveu excavar en uns patis adjacents de propietat municipal per obrir nous trams del monument, declarat Patrimoni Mundial.

L’aportació de la Fundació Mútua Catalana es concreta en un conveni signat el passat dijous, 17 de desembre, pel president de l’entitat, Joan Josep Marca, i l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.

Marca ha agraït l’esforç de l’ajuntament per conservar el patrimoni i ha afegit que l’activitat de la fundació va sobretot destinada a la societat civil tarragonina.

La intervenció es farà al llarg de l’any 2016, segons especifica el conveni, i servirà per excavar, recuperar i musealitzar el Circ romà en l’àmbit de la plaça dels Sedassos.

El conjunt de la intervenció en aquest projecte té un pressupost de 380.000 euros, que inclouen aportacions municipals i de l’1% cultural. L’alcalde ha comparat aquesta intervenció amb la que s’ha fet a l’àmbit del Circ entre el Trinquet Vell i el carrer de l’Enrajolat.

Amb aquest conveni, Mútua Catalana vol seguir contribuint a la conservació, l’estudi, la millora i la difusió del patrimoni de Tarragona. Des del 2012, la fundació promou els congressos internacionals d’arqueologia Tarraco Biennal.

Zona de les voltes del Circ contigua a la que centrarà les noves actuaciones, a la plaça del Sedassos. Fotografia: Ricard Lahoz