L’emperador August obre la commemoració del quinzè aniversari del Patrimoni Mundial

El programa commemoratiu del quinzè aniversari de la declaració, per part de la UNESCO, de la Tàrraco romana com a Patrimoni Mundial de la Humanitat es va obrir ahir a l’Antiga Audiència amb la presentació del llibre d’actes que recull les conclusions del 2on Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, celebrat a la ciutat el 2014.

La trobada, organitzada per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) i el Comitè Científic de la Tarraco Biennal, va tenir com a protagonista la figura i el llegat de l’emperador August, a qui es va dedicar el congrés amb motiu de l’aniverari del segon mil·lenari de la seva mort.

El catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili, Joaquín Ruiz de Arbulo, va recordar en el seu parlament que l’estada de dos anys d’August a Tàrraco fou clau per explicar la posterior conversió de la colònia romana en capital occidental de tot l’Imperi. Ruiz de Arbulo va destacar el ressó internacional i de promoció del patrimoni que va tenir la segona edició del congrés, reflexada al llibre d’actes amb un total de 62 treballs presentats per 150 estudiosos i investigadors de 50 universitats, instituts de recerca i museus d’arreu del món.

El president de la FPMC, Joan Josep Marca, va dir que Tarragona s’ha convertit en un “centre històric i arqueològic de referència al món” i va recordar que el tercer congrés, que es farà el 2016, es dedicarà a l’estudi dels circs romans.

A l’acte hi van assistir el director dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat, Jordi Agràs, i la tinenta d’alcalde Begoña Floría, juntament amb els responsables del manteniment, la recerca i la promoció del patrimoni de Tàrraco. La jornada va cloure amb la presentació, per part del fotògraf i geògraf Rafael López Monné, d’un projecte local d’interpretació artística del patrimoni mitjançant la fotografia.

Presentació de les actes del 2on Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic

La Fundació Privada Mútua Catalana i el Comitè Científic de la Tarraco Biennal presentaran aquest dimecres, 25 de novembre, les actes del 2on Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, celebrat el 2014 i dedicat a la recerca de la figura i el llegat de l’emperador August, coincidint amb la celebració del segon mil·lenari de la seva mort.

El llibre d’actes recull el resultat de les 59 ponències presentades durant el congrés, a on hi van participar 150 estudiosos i investigadors d’arreu del món, que van debatre sobre el fundador de l’Imperi romà. August és també un personatge clau en la història de Tàrraco, a on hi va viure dos anys, i que, posteriorment, va impulsar com a capital occidental de l’Imperi.

El seu llegat és encara molt present a la ciutat i va rebre l’any 2.000 (enguany es celebra el quinzè aniversari) el reconeixement de la UNESCO, que va declarar la Tàrraco romana Patrimoni Mundial de la Humanitat.

L’acte es farà a l’Antiga Audiència (plaça del Pallol, s/n) i començarà a les 19.00 hores. Hi participaran el president de la Fundació Privada Mútua Catalana, Joan Josep Marca, el catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili, Joaquín Ruiz de Arbulo, i el geògraf i fotògraf tarragoní, Rafael López-Monné, que presentarà el projecte El retorn dels déus: Xenikós Kaimon, el retorn de Dionysos.

Convocatòria d’ajuts per al 2016

La Fundació Privada Mútua Catalana, amb l’objectiu social de donar suport a la cultura, anuncia una convocatòria de concessió d’ajuts per a activitats culturals programades per a l’any 2016, a la qual hi poden concórrer grups, associacions, entitats i tota mena de col·lectius legalment constituïts.

La sol·licitud, que s’ha de dirigir al domicili social de la Fundació (Rambla Nova, 56; 43004 Tarragona), abans del dia 20 de desembre de 2015, ha d’incloure les següents dades:

Identificació:

• Entitat sol·licitant: nom, adreça, telèfon, adreça electrònica, NIF, núm. compte bancari
  • Representant de l’entitat: Nom, DNI i càrrec

Activitat de l’ajut demanat:

• Nom, concepte, data
  • Escrit explicatiu i raonat de l’activitat que s’ha d’ajudar
  • Pressupost total previst
  • Import de l’ajut que es demana

La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la següent documentació:

• Fotocòpies del DNI i del NIF. (1)
  • Fotocòpia dels estatuts vigents de l’entitat. (1)