Promoció de la música al territori

Una de les principals activitats culturals de l’èsser humà és la música. Tarragona compta amb diferents entitats que treballen en la promoció d’aquest art i la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) els hi dona suport.

Aquest és el cas de Joventuts Musicals de Tarragona, una associació creada el 1962 i adherida a la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, dins un col·lectiu que, a nivell internacional, ha estat declarat per l’ONU “el moviment musical sense ànim de lucre més important de tot el món”.

La Fundació ha signat enguany un conveni de col·laboració pressupostat en 2.000 € per recolzar les activitats i concerts que organitzat aquesta entitat. Hi destaquen els anomenats Dimarts Musicals, amb interpretacions de música de cambra al Teatre Metropol, i els concerts de gran format els caps de setmana al Teatre Tarragona.

Joventuts Musicals suma 300 socis i ha renovat fa poc la junta directiva, encapçalada ara per Josep Maria Rota i Aleu, que té com a objectiu “fer més visible l’associació i obrir-la a la ciutat”.

Un altre prioritat és “promoure intèrprets, en especial els més joves, i associacions musicals del territori”. Amb aquesta filosofia, l’entitat col·labora amb els col·lectius Càmara Musicae i Camerata XXI, i amb la Jove Orquestra Intercomarcal de Tarragona i la de la Universitat Rovira i Virgili.

Museïtzació de la Setmana Santa

La Setmana Santa és una de les tradicions més antigues de Tarragona, una ciutat vinculada des de fa dos mil anys al cristianisme, que conserva un important patrimoni històric.

Aquest és el cas també de les celebracions i les processons que es fan cada any i que apleguen nombroses entitats i congregacions locals, coordinades dins l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa.

Amb l’objectiu de salvaguardar aquest patrimoni s’ha iniciat un projecte de museïtzació dels béns mobles distribuïts per tota la ciutat (a locals públics, centres religiosos i domicilis privats) per exposar-los a l’església de Sant Agustí, també coneguda com a església dels Sants Reis, que ja conserva actualment una important col·lecció d’objectes.

El pla servirà per mostrar i posar en valor obres i peces que han estat amagades i tancades durant molt de temps. També s’inclou la digitalització d’actes vinculades a la Setmana Santa i als gremis de la ciutat, amb més de tres segles d’antiguitat.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) s’hi afegeix enguany a aquesta iniciativa amb una aportació de 2.500 €, mitjançant un conveni de col·laboració que van signar recentment el president de l’Agrupació, Joaquim Julià, i el de la Fundació, Joan Josep Marca.