Mostra totes les entrades de Ricard

En primera fila, els tres guanyadors del concurs. D'esquerra a dreta: Rita Sala, primer premi de Dibuix i Gravat. Rosa Solano, segon premi de Pintura. I Eduard Virgili, primer premi de pintura.

Eduard Virgili, Rosa Solano i Rita Sala guanyen els premis de pintura, dibuix i gravat

L’obra ‘En el blau està la llibertat’, d’Eduard Virgili, guanya el quart Concurs de Pintura Fundació Mútua Catalana dotat amb 3.000 euros. El segon premi, de 1.200 euros, és per a Rosa Solano amb la peça ‘Tiempo entre costuras’. A la categoria de Dibuix i Gravat, dotada amb 1.000 euros, la guanyadora és Rita Sala amb l’obra ‘El traspàs’.

Els noms dels premiats s’han donat a conèixer aquest dimarts 17 de setembre, abans de la inauguració de l’exposició al Tinglado 1 del Port de Tarragona que acull una selecció de les millors obres presentades a la convocatòria.

Es tracta del quart concurs de Pintura i de la tercera edició del de Dibuix i Gravat. Enguany, la Fundació Mútua Catalana ha augmentat els guardons fins a la xifra global de 5.200 euros amb la voluntat d’estimular la creació dels artistes de Catalunya i del conjunt de l’Estat espanyol. Hi han participat 130 obres i els organitzadors en destaquen l’augment en la categoria de gravat.

Davant d’un centenar llarg de persones, el president de la Fundació, Pere Jornet, ha agraït la implicació de l’Autoritat Portuària en el certamen, s’ha mostrat satisfet de l’evolució del concurs i s’ha compromès a fer-lo cada cop més atractiu amb un progressiu increment de les dotacions.

Pere Jornet, l’alcalde Pau Ricomà i el president del Port, Josep Maria Cruset, han lliurat els guardons als tres premiats. L’alcalde s’ha felicitat perquè aquest any la iniciativa s’ha fet coincidir amb les festes de Santa Tecla i el president del Port ha remarcat la voluntat de la institució de seguir apostant per les manifestacions culturals de Tarragona.

La mostra al Tinglado 1, que també presenta les millors obres del concurs de pintura ràpida organitzat pel Rotary Club Tarragona sobre edificis modernistes, estarà oberta fins diumenge 29 de setembre.

Rita Sala rep el guardó de mans de l'alcalde Ricomà.
Rita Sala rep el guardó de mans de l’alcalde Ricomà.
Josep M. Cruset lliura el guardó a Rosa Solano.
El president de la Fundació, Pere Jornet, lliura el primer premi a Eduard Virgili.
L'alcalde visita l'exposició acompanyat de Pere Jornet i Pere Joan Salas.
L’alcalde visita l’exposició acompanyat de Pere Jornet i Pere Joan Salas.
'En el blau està la llibertat'.
‘En el blau està la llibertat’.
'Tiempo entre costuras'
‘Tiempo entre costuras’
'El traspàs'.
‘El traspàs’.

La Fundació renova el conveni amb l’Ajuntament de Tarragona

Primera reunió de Pere Jornet amb el nou alcalde de Tarragona i signatura del coveni 2019. Foto: Ajuntament de Tarragona.

La Fundació Mútua Catalana renova el seu compromís amb la cultura a la ciutat de Tarragona. El president de la Fundació, Pere Jornet, ha signat amb l’alcalde, Pau Ricomà, el conveni de col·laboració d’aquest 2019.

A través d’aquest acord, la Fundació aporta 20.000 euros que van destinats a la programació d’òpera a Tarragona, la realització del Festival Internacional de Dixieland, el muntatge d’exposicions al Centre d’Art,  la programació d’arts escèniques i l’adaptació de les obres de teatre per a espectadors amb discapacitat auditiva o visual.

La signatura del conveni s’ha realitzat en el marc de la primera trobada oficial de Pere Jornet amb el nou alcalde de Tarragona. Tots dos han parlat de les necessitats culturals de la ciutat i Ricomà ha agraït a la Fundació Mútua Catalana l’esforç que realitza cada any per ajudar les diferents manifestacions culturals i artístiques.

Alcalde i president s’han emplaçat a futures reunions per seguir abordant possibles punts de trobada i col·laboració entre l’ajuntament i la Fundació.

La Fundació lliura al Port una de les obres guanyadores del Concurs de Pintura

Trobada Pere Jornet - Josep M. Cruset.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha lliurat al president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, una de les obres guanyadores del III Concurs de Pintura que organitza la pròpia fundació.

Es tracta de l’obra ‘Me voy’, d’Eduard Virgili, que a partir d’ara passa a formar part del fons d’art de l’Autoritat Portuària de Tarragona. Aquest és un dels aspectes que conté el conveni de col·laboració entre les dues parts a l’hora d’organitzar el concurs de pintura.

La convocatòria va a càrrec de la Fundació Mútua Catalana, però el Port la fa possible gràcies a la cessió d’un dels seus espais destinats a exposicions.

El lliurament de l’obra artística s’ha realitzat en el marc d’una visita institucional de Pere Jornet a Josep Maria Cruset. Tots dos han parlat de la quarta edició del Concurs de Pintura i la tercera del de  Dibuix i Gravat: el 17 de setembre tindrà lloc l’anunci de la decisió del jurat i la inauguració de la mostra d’obres presentades al Tinglado 1 del Port.

Prèviament, durant tot el mes d’agost i fins al 8 de setembre els artistes podran  presentar les seves obres al concurs. Les bases del certamen es poden consultar aquí:

La dotació econòmica dels premis és de 5.200 € en total.

Tarragona ret homenatge a Joan Josep Marca

La vídua de Joan Josep Marca rep una pla de record de mans del president de la Fundació, Pere Jornet. Foto: Juan Segovia.

L’acte de commemoració del quinzè aniversari de la Fundació Privada Mútua Catalana esdevé un homenatge al seu primer president, Joan Josep Marca, que va morir ara fa un any.

El president Pere Jornet va obrir l’acte destacant el llegat de Marca i la seva determinació a l’hora de tirar endavant els objectius de la Fundació, i es va comprometre a preservar la voluntat de seguir ajudant les expressions culturals i artístiques de les comarques del sud de Catalunya.

Més d’un centenar de persones van assistir a la trobada als jardins de Casa Miret. En aquest marc Jornet, acompanyat de la resta de patrons de la fundació, va lliurar una placa de record a la vídua de Marca, Maria Josepa Duch, i un retrat pintat per l’artista Pere Joan Salas.

El secretari i patró de la Fundació, Antonio Salas de Córdoba, va repassar la trajectòria de l’entitat al llarg dels seus primers quinze anys i en va destacar algunes iniciatives pròpies com els congressos internacionals d’arquologia Tarraco Biennal o el Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat.

Precisament, durant l’acte es van lliurar els premis de la tercera edició del concurs i el seu coordinador, Pere Joan Salas, va presentar les bases de la quarta convocatòria, que suposen un augment en la dotació. El primer premi passa de 2.000 a 3.000 euros.

També al llarg de la trobada, el patró Francesc Roig va presentar el llibre que recull les conclusions de les III Converses al Camp de Tarragona dedicades a la gestió sanitària.

L’acte es va acabar amb el reconeixement institucional de la Generalitat i l’Ajuntament de Tarragona a la tasca de Joan Josep Marca i a la trajectòria de la Fundació. En van parlar Jordi Agràs, en nom del Govern, i Elvira Ferrando, en nom del consistori.

Entre els assistents va destacar la presència del nou Arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, i la rectora de la URV, Maria José Figueras.

La Fundació Mútua es reuneix amb l’alcalde de Tarragona

Reunió del president i membres del patronat de la fundació amb l'alcalde Ballesteros al despatx de l'ajuntament de Tarragona.

Primera trobada institucional entre el president de la Fundació Mútua Catalana i l’alcalde de Tarragona. La reunió entre Pere Jornet i Josep Fèlix Ballesteros ha servit per remarcar l’interès de tots dos en mantenir la col·laboració entre l’entitat i la institució.

Jornet ha assistit a la trobada acompanyat dels patrons de la fundació Josep Joaquim Sendra i Ramon Marrugat, i han intercanviat amb l’alcalde diversos obsequis.

Jornet i Ballesteros han repassat possibles escenaris de col·laboració en el futur, després de refermar la voluntat d ela fundació de seguir donant suport a iniciatives culturals del consistori.

Els darrers anys, l’aportació econòmica de la fundació ha fet possible les representacions d’òpera al Teatre Tarragona. A més, han ajudat altres projectes impulsats a la ciutat a través del govern municipal.

Mútua Catalana manté el suport a iniciatives de la URV

Pere Jornet i Maria José Figueras, al centre de la imatge. A l'esquerra, Josep Joaquim Sendra, i a la dreta, Francesc Roig.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha expressat a la rectora de la URV, Maria José Figueras, el compromís de l’entitat per seguir col·laborant en diverses iniciatives culturals i acadèmiques sorgides des de la universitat tarragonina.

Jornet i Figueras han mantingut la primera reunió oficial des que tots dos van assumir els respectius càrrecs de responsabilitat, fa uns mesos. Al president de la fundació l’han acompanyat en la reunió els patrons Josep Joaquim Sendra i Ramon Marrugat.

Jornet ha expressat a la rectora la seva confiança en el paper clau de la URV com a motor d’iniciatives culturals del sud de Catalunya i ha reiterat que la fundació en seguirà donant suport a algunes.

Aquest 2019, Mútua Catalana té previst signar un nou conveni amb la universitat a través del qual ajudaran econòmicamen, entre d’altres, la Càtedra Baixeras, l’organització d’un congrés sobre Literatura i Exili, les activitats de l’Aula de Teatre o els concerts de l’orquestra i la coral de la URV.

Visita institucional a l’Arquebisbe de Tarragona

D'esquerra a dreta, al Palau Arquebisbal: Francesc Roig, Josep Joaquim Sendra, Pere Jornet i monsenyor Jaume Pujol.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha realitzat una visita institucional al Sr. Arquebisbe de Tarragona, monsenyor Jaume Pujol i Balcells, per parlar de diversos temes i projectes de col·laboració. A la reunió també hi han participat els patrons Francesc Roig i Josep Joaquim Sendra.

Jornet, que ocupa el càrrec de president des del passat estiu, ha lliurat a l’Arquebisbe un exemplar del llibre ‘Hereus de Tarraco’, obra editada per Arola i coordinada pel professor Joaquin Ruiz de Arbulo a iniciativa de la fundació.

La trobada s’emmarca en la sèrie de reunions oficials que el nou president de la Fundació està realitzant a les institucions de la ciutat.

Es convoca el tercer concurs de pintura dotat amb 4.200 euros

Premi 1 2017 Lluc Queralt

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) obre la convocatòria de la tercera edició del concurs de Pintura i de la segona edició del concurs de Dibuix i Gravat. La dotació econòmica dels premis puja a 4.200 € en conjunt: 2.000 € per al primer premi en la categoria de Pintura en qualsevol tècnica i estil, i 1.200 € per a un accèssit. El certamen de Dibuix i Gravat  té un únic premi de 1.000 €. A més, totes les obres seleccionades participaran en una exposició que tindrà lloc al Teatret del Serrallo entre el 25 d’octubre i el 9 de novembre.

Les obres participants s’hauran de presentar al Tinglado 1 del Port de Tarragona entre el 2 i el 14 d’octubre. Com en edicions anteriors, el jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El veredicte es farà públic dijous 25 d’octubre, coincidint amb l’acte inaugural de l’exposició.

L’any passat es van presentar 77 obres als dos certàmens. L’artista tarragoní Lluc Queralt va guanyar la segona edició del Concurs de Pintura amb l’obra ‘Entre ferros i llençols’. El jurat va concedir un accèssit a l’obra ‘Sala d’espera’, d’Ernest Descals, de Manresa. Pel que fa a la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat, l’obra guanyadora va ser ‘Camino al río’, de Mayid Yahiaoui El Moumni, de Madrid.
Amb aquesta iniciativa, la Fundació Privada Mútua Catalana referma des de Tarragona el seu compromís amb les manifestacions culturals i artístiques i l’objectiu de difondre l’obra dels artistes de Catalunya i del conjunt d’Espanya.

Pere Jornet Corbella, nou president de la Fundació Mútua Catalana

Pere Jornet Corbella, nou president de la Fundació Mútua Catalana. Foto: Juan Segovia

Pere Jornet Corbella és el nou president de la Fundació Privada Mútua Catalana. Jornet substitueix en el càrrec Joan Josep Marca Torrents, que va morir de manera sobtada el passat 18 de juny.

Pere Jornet (Tarragona, 1962) és enginyer de camins, canals i ports, i ocupava fins ara la vicepresidència de l’entitat. La seva designació com a president s’ha aprovat per unanimitat en el si del patronat de la fundació, on seguiran com a membres Josep Cervera Colom, Josep Maria Claver Isern, Isidre Colet Català, Lluís Comes Arajol, Josep Maria Grau Cabeza, Xavier Jornet Corbella, Antoni Pujol Niubó, Francesc Roig Queralt, Antoni Salas de Córdoba, Josep Sendra Navarro i Josep Joaquim Sendra Vellvé.

El nou president de la fundació ha manifestat la seva intenció de donar continuïtat a la tasca desenvolupada els darrers anys.