Mostra totes les entrades de Ricard

La Fundació Mútua es reuneix amb l’alcalde de Tarragona

Reunió del president i membres del patronat de la fundació amb l'alcalde Ballesteros al despatx de l'ajuntament de Tarragona.

Primera trobada institucional entre el president de la Fundació Mútua Catalana i l’alcalde de Tarragona. La reunió entre Pere Jornet i Josep Fèlix Ballesteros ha servit per remarcar l’interès de tots dos en mantenir la col·laboració entre l’entitat i la institució.

Jornet ha assistit a la trobada acompanyat dels patrons de la fundació Josep Joaquim Sendra i Ramon Marrugat, i han intercanviat amb l’alcalde diversos obsequis.

Jornet i Ballesteros han repassat possibles escenaris de col·laboració en el futur, després de refermar la voluntat d ela fundació de seguir donant suport a iniciatives culturals del consistori.

Els darrers anys, l’aportació econòmica de la fundació ha fet possible les representacions d’òpera al Teatre Tarragona. A més, han ajudat altres projectes impulsats a la ciutat a través del govern municipal.

Mútua Catalana manté el suport a iniciatives de la URV

Pere Jornet i Maria José Figueras, al centre de la imatge. A l'esquerra, Josep Joaquim Sendra, i a la dreta, Francesc Roig.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha expressat a la rectora de la URV, Maria José Figueras, el compromís de l’entitat per seguir col·laborant en diverses iniciatives culturals i acadèmiques sorgides des de la universitat tarragonina.

Jornet i Figueras han mantingut la primera reunió oficial des que tots dos van assumir els respectius càrrecs de responsabilitat, fa uns mesos. Al president de la fundació l’han acompanyat en la reunió els patrons Josep Joaquim Sendra i Ramon Marrugat.

Jornet ha expressat a la rectora la seva confiança en el paper clau de la URV com a motor d’iniciatives culturals del sud de Catalunya i ha reiterat que la fundació en seguirà donant suport a algunes.

Aquest 2019, Mútua Catalana té previst signar un nou conveni amb la universitat a través del qual ajudaran econòmicamen, entre d’altres, la Càtedra Baixeras, l’organització d’un congrés sobre Literatura i Exili, les activitats de l’Aula de Teatre o els concerts de l’orquestra i la coral de la URV.

Visita institucional a l’Arquebisbe de Tarragona

D'esquerra a dreta, al Palau Arquebisbal: Francesc Roig, Josep Joaquim Sendra, Pere Jornet i monsenyor Jaume Pujol.

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha realitzat una visita institucional al Sr. Arquebisbe de Tarragona, monsenyor Jaume Pujol i Balcells, per parlar de diversos temes i projectes de col·laboració. A la reunió també hi han participat els patrons Francesc Roig i Josep Joaquim Sendra.

Jornet, que ocupa el càrrec de president des del passat estiu, ha lliurat a l’Arquebisbe un exemplar del llibre ‘Hereus de Tarraco’, obra editada per Arola i coordinada pel professor Joaquin Ruiz de Arbulo a iniciativa de la fundació.

La trobada s’emmarca en la sèrie de reunions oficials que el nou president de la Fundació està realitzant a les institucions de la ciutat.

Es convoca el tercer concurs de pintura dotat amb 4.200 euros

Premi 1 2017 Lluc Queralt

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) obre la convocatòria de la tercera edició del concurs de Pintura i de la segona edició del concurs de Dibuix i Gravat. La dotació econòmica dels premis puja a 4.200 € en conjunt: 2.000 € per al primer premi en la categoria de Pintura en qualsevol tècnica i estil, i 1.200 € per a un accèssit. El certamen de Dibuix i Gravat  té un únic premi de 1.000 €. A més, totes les obres seleccionades participaran en una exposició que tindrà lloc al Teatret del Serrallo entre el 25 d’octubre i el 9 de novembre.

Les obres participants s’hauran de presentar al Tinglado 1 del Port de Tarragona entre el 2 i el 14 d’octubre. Com en edicions anteriors, el jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El veredicte es farà públic dijous 25 d’octubre, coincidint amb l’acte inaugural de l’exposició.

L’any passat es van presentar 77 obres als dos certàmens. L’artista tarragoní Lluc Queralt va guanyar la segona edició del Concurs de Pintura amb l’obra ‘Entre ferros i llençols’. El jurat va concedir un accèssit a l’obra ‘Sala d’espera’, d’Ernest Descals, de Manresa. Pel que fa a la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat, l’obra guanyadora va ser ‘Camino al río’, de Mayid Yahiaoui El Moumni, de Madrid.
Amb aquesta iniciativa, la Fundació Privada Mútua Catalana referma des de Tarragona el seu compromís amb les manifestacions culturals i artístiques i l’objectiu de difondre l’obra dels artistes de Catalunya i del conjunt d’Espanya.

Pere Jornet Corbella, nou president de la Fundació Mútua Catalana

Pere Jornet Corbella, nou president de la Fundació Mútua Catalana. Foto: Juan Segovia

Pere Jornet Corbella és el nou president de la Fundació Privada Mútua Catalana. Jornet substitueix en el càrrec Joan Josep Marca Torrents, que va morir de manera sobtada el passat 18 de juny.

Pere Jornet (Tarragona, 1962) és enginyer de camins, canals i ports, i ocupava fins ara la vicepresidència de l’entitat. La seva designació com a president s’ha aprovat per unanimitat en el si del patronat de la fundació, on seguiran com a membres Josep Cervera Colom, Josep Maria Claver Isern, Isidre Colet Català, Lluís Comes Arajol, Josep Maria Grau Cabeza, Xavier Jornet Corbella, Antoni Pujol Niubó, Francesc Roig Queralt, Antoni Salas de Córdoba, Josep Sendra Navarro i Josep Joaquim Sendra Vellvé.

El nou president de la fundació ha manifestat la seva intenció de donar continuïtat a la tasca desenvolupada els darrers anys.

Tarragona agraeix la tasca de Joan Josep Marca en el “foment de la cultura”

Joan Josep Marca rep el títol de Fill Predilecte de la ciutat de Tarragona de mans de l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros i en presència de la tinent d'alcalde de Cultura, Begola Floría, i del president del Sindicat d'Iniciativa i Turisme, Albert Vallvé. Foto: Mauri.

“Un home entranyable, optimista, inquiet. Apassionat per les humanitats, es resigna a ser un simple jubilat i treballa per fomentar la cultura, l’art i la difusió de la història de Tarragona”. Així glossava la tinent d’alcalde de Cultura, Begoña Floría, la figura de Joan Josep Marca, distingit aquest dimecres amb el títol de Fill Predilecte de la ciutat.

El president del patronat de la Fundació Privada Mútua Catalana va rebre aquesta distinció al saló de plens de l’Ajuntament de Tarragona. Floría va fer un repàs a la trajectòria de Marca, va destacar la seva voluntat de “fomentar la cultura amb sensibilitat social” i va concloure que “mereix el reconeixement dels ciutadans i del consistori”.

Joan Josep Marca va agraïr la distinció, va recordar la seva infantesa i es va reconèixer com una “persona de contrastos”, amant de l’economia i de la cultura. En el seu discurs, el president de la Fundació va esmentar les persones de la MATT (Mútua d’Assegurances del Treball de Tarragona), el col·lectiu promotor de la Llibreria de la Rambla, el personal de la Mútua de Seguros de Tarragona amb una menció especial a Pere Jornet i Josep Sendra Navarro , els companys economistes, els membres del Sindicat d’Iniciativa i Turisme (entitat promotora del guardó) i els patrons de la Fundació. També va tenir paraules d’agraïment per a la família.

L’alcalde Josep Fèlix Ballesteros va tancar l’acte afirmant que Joan Josep Marca és una persona que parla “amb un gran coneixement dels temes”, i que sovint no demana, sinó que ofereix “complicitat i suport logístic”. Amb voluntat de fer arribar la cultura a tothom, l’alcalde va esmentar especialment la tasca de la Fundació a l’hora de recuperar els congressos internacionals d’arqueologia, en el format de la Tarraco Biennal. Ballesteros va concloure dient que a Marca “l’aprecies, l’estimes i el respectes” i li va agraïr la “voluntat de servir a la ciutat i el país”.

El tarragoní Lluc Queralt guanya el segon concurs de pintura

Premi 1 Lluc

L’artista tarragoní Lluc Queralt guanya la segona edició del Concurs de Pintura que convoca la Fundació Privada Mútua Catalana. L’obra guanyadora es titula ‘Entre ferros i llençols’. El premi consisteix en una placa commemorativa oficial de la fundació i en una aportació econòmica de 2.000 euros.

El jurat ha concedit un accèssit a l’obra ‘Sala d’espera’, d’Ernest Descals, de Manresa. Aquest artista ha rebut la placa i un premi de 1.200 euros.

Pel que fa a la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat, l’obra seleccionada pel jurat és ‘Camino al río’, de Mayid Yahiaoui El Moumni, de Madrid. El guardó té una dotació econòmica de 1.000 euros.

A la convocatòria s’han presentat 77 obres d’autors de diferents localitats de Catalunya i d’altres zones de l’Estat espanyol. El jurat estava format per Jordi Agràs (Generalitat). Josep Maria Prats (Ajuntament de Tarragona). Rosa Ricomà (Diputació – Museu d’Art Modern de Tarragona). Òscar Vives (Port de Tarragona). Dra. Anna Isabel Serra (URV), i Francesc Roig (Fundació Mútua Catalana).

Aquest dijous s’ha fet públic el veredicte del jurat, el lliurament dels premis i la inauguració d’una exposició amb les tres obres premiades i una àmplia selecció de la resta de peces presentades a la convocatòria. La mostra estarà instal·lada al Tinglado 4 del Moll de Costa fins al proper diumenge 12 de novembre.

En marxa el concurs de Pintura, Gravat i Dibuix

1r_premi Pintura 2016

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) obre la convocatòria de la segona edició del concurs de Pintura i de la primera edició del concurs de Dibuix i Gravat. La dotació econòmica dels premis puja a 4.200 € en conjunt: 2.000 € per al primer premi en la categoria de Pintura, 1.200 € per a un accèssit i 1.000 € per a l’únic premi en l’àmbit del Dibuix i Gravat. A més, totes les obres seleccionades participaran en una exposició que tindrà lloc al Tinglado 4 del Port de Tarragona entre el 26 d’octubre i el 12 de novembre.

La convocatòria dels dos certàmens està adreçada als artistes de l’Estat espanyol. El concurs de Pintura permet qualsevol tècnica, temàtica i estil. El concurs de Dibuix i Gravat, que s’incorpora aquest any a la iniciativa de la FPMC, pretén fomentar les dues especialitats.

Les obres participants s’hauran de presentar al Tinglado 4 del Port de Tarragona entre l’1 i el 19 d’octubre. El jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El veredicte es farà públic dijous 26 d’octubre, coincidint amb l’acte inaugural de l’exposició.
Amb aquesta iniciativa, la FPMC vol refermar des de Tarragona el seu compromís amb la cultura i l’art i afavorir la promoció dels artistes de Catalunya i del conjunt d’Espanya. L’any 2016, una cinquantena d’obres es van presentar al primer concurs de Pintura de la Fundació. L’obra guanyadora va ser Inicis, de José Manuel Aznar (Sant Quintí de Mediona. En aquesta segona edició es preveu augmentar el nombre de participants en la categoria de Pintura i afegir més artistes al nou certamen de Dibuix i Gravat.

Impuls a un projecte de la URV per mostrar panoràmiques virtuals en 3D del Patrimoni Mundial de Tàrraco

El catedràtic de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo (esquerra) i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, a la plaça del Fòrum, un dels espais escollits per iniciar el projecte.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) i la Universitat Rovira i Virgili (URV) han signat un conveni específic de col·laboració per crear un web que ofereixi panoràmiques virtuals de diferents monuments de la Tàrraco romana, distingits per la Unesco com a Patrimoni Mundial.

L’acord forma part del conveni marc que totes dues institucions van signar l’any 2011 i que s’ha anat renovant fins a l’actualitat per impulsar activitats a la ciutat relacionades amb la formació, la recerca i la difusió.

En aquest cas concret, la Fundació aporta 30.000 euros per impulsar aquest nou portal digital on els visitants podran veure, des de diferents perspectives, l’aspecte que tenien en època romana els principals edificis públics de la ciutat. Els monuments escollits per iniciar el projecte són el Fòrum Provincial, el Circ, l’Amfiteatre, la Torre dels Escipions i l’Arc de Berà. Tots ells tenen el distintiu de Patrimoni Mundial.

Les panoràmiques virtuals en 3D oferiran una nova visió de Tàrraco, resultat d’anys d’investigació de l’equip de professors i arqueòlegs dirigits pels catedràtics de la URV Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar. Aquest fet concedeix al projecte el màxim rigor històric i acadèmic.

Aquest acord amb la URV s’afegeix al signat el passat setembre de 2016 per destinar 16.000 euros a l’Aula de Teatre i l’Orquestra de la universitat i a diferents activitats realitzades per l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC); el Grup de Recerca Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània (ISOCAC); el Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials (CECOS) i la xarxa internacional per a la investigació en Economia, INFER.

Rafael Gabriel agraeix la distinció de la FPMC per la seva defensa del patrimoni

Rafael Gabriel en el moment de rebre el premi de mans del president de la fundació, Joan Josep Marca. Autor: JUAN SEGOVIA

L’expresident de la Reial Societat Arqueològica Tarraconense (RSAT) i actual soci d’honor de l’entitat, Rafael Gabriel Costa, rep el premi que atorga la Fundació Mútua Catalana en reconeixement a la seva trajectòria en la defensa i difusió del patrimoni històric i arqueològic de Tarragona. Gabriel ha rebut la distinció de mans del president de la fundació, Joan Josep Marca, en el decurs d’un acte que ha tingut lloc aquest dijous al vespre al Pretori.

El guardonat va agraïr la distinció, tot remarcant que sovint s’ha sentit “contracorrent” i “incòmode” quan ha defensat la preservació d’elements patrimonials davant d’una opinió majoritària discrepant. “Sóc fruït d’una llarga tradició i no té cap mèrit la feina que he desenvolupat a l’Arqueològica”, va afirmar davant d’un auditori format per unes 150 persones del món cultural de la ciutat. Rafael Gabriel ha estat president de la RSAT durant més de 30 anys en dues etapes i ha publicat nombroses publicacions en l’àmbit del patrimoni històric i arqueològic.

El president de la fundació, Joan Josep Marca, va destacar la trajectòria professional de Gabriel i va tenir paraules d’agraïment a totes les entitats i col·lectius culturals -més d’una cinquantena- que enguany reben el suport de la pròpia fundació per tirar endavant les seves respectives activitats. L’acte el va tancat l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, que va agrair a Rafael Gabriel que sigui “la veu de la consciència” i que sempre parli clar, en públic i en privat. L’alcalde també va elogiar el paper de la fundació a l’hora d’endegar fòrums com la Tarraco Biennal i les Converses al Camp de Tarragona.

Abans del lliurament del premi, la gala va tenir com a protagonista Àngel Òdena, el baríton tarragoní que, acompanyat del pianista Marco Evangelisti, va interpretar mitja dotzena de peces i va acabar el concert a duet amb el nen d’onze anys, Álvaro Vizcaíno, interpretant ‘El Rossinyol’.

El baríton tarragoní, Àngel Òdena, va oferir un concert a la sala del sarcòfag Hipòlit. Autor: JUAN SEGOVIA