Mostra totes les entrades de admin

Es presenta el sisè i últim volum de ‘Biografies de Tarragona’

biografies

Aquest dimarts 17 d’abril es presenta el sisè i últim volum de l’obra ‘Biografies de Tarragona’. L’acte tindrà lloc a les 19 hores al vestíbul del Teatre Tarragona i comptarà amb la participació de Begoña Floria, tinent d’alcalde Cultura i Patrimoni Històric de l’Ajuntament de Tarragona; Joan Josep Marca, president de la Fundació Mútua Catalana; i Salvador-Joan Rovira, coordinador de l’obra.

El sisè volum de ‘Biografies de Tarragona’ aplega 169 noves entrades. N’hi ha d’eclesiàstics, nobles, músics, pintors, escultors, esportistes, advocats, monarques, arquitectes, metges, actors, químics, cantants, mestres, radiofonistes, emperadors romans, arqueòlegs, militars, historiadors, industrials, periodistes, banquers, polítics, enginyers, filòlegs… El coordinador de l’obra explica que aquest volum “és el més pensat de tota la sèrie, ja que la majoria de les biografies incloses han estat programades per tal de superar les llacunes existents”.

Rovira afegeix  que sense cap mena de dubtes seria el darrer, però que, d’alguna manera, podria arrodonir la feina que s’havia fet. Calia evitar l’aire d’improvisació i de parada en sec, i publicar biografies de personatges encara no inclosos la manca dels quals a les Biografies resultava difícil d’explicar.

El somni d’August

El somni d'August

La Fundació Privada Mútua Catalana prepara per aquest dijous 27 de març la gala de reconeixement a les entitats i institucions que treballen per la cultura al territori. L’espectacle es titula ‘El somni d’August’ i es representarà al Teatre Tarragona a partir de les 20 hores: Està dirigit pel tarragoní Marc Chornet, amb el guió del grup Nèmesis i a partir d’una idea de Mar Toribio. L’actor Toni Vinyales farà el paper d’August i les actrius Noèlia Pérez i Isabel Soriano assumiran el paper de les Muses.

Continua llegint

Xavier Garcia retrata 40 nous “Homenots del Sud”

Xavier Garcia

L’escriptor i periodista Xavier Garcia ha presentat a Tarragona el tercer volum de la sèrie ‘Homenots del sud’, publicat per Arola Editors amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana. El llibre retrata una quarantena de personatges del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre d’àmbits molts diversos: artistes, historiadors, escriptors, periodistes, ecologistes, activistes culturals, polítics, capellans…

Ignasi Riera “reivindica” l’obra del poeta tarragoní Ramon Comas

Ignasi Riera

L’escriptor Ignasi Riera ha presentat a Tarragona el llibre ‘Perquè també l’esperança fatiga’, que repassa la vida i l’obra del poeta i jesuïta tarragoní, Ramon Comas i Maduell. El títol del llibre sorgeix del poema epitafi de Comas ‘Adéu improvisat’ que va escriure el 1978, poc abans de morir, i que va editar la Llibreria de la Rambla amb altres poemes en el volum ‘Oda nova a Tarragona’.

El tercer volum de “Biografies de Tarragona retrata 171 personalitats

Biografies de Tarragona

El tercer volum de la col·lecció ‘Biografies de Tarragona’ ja és una realitat i es pot trobar a les llibreries. Un total de 171 personalitats rellevants de la història de la ciutat apareixen en aquest llibre coordinat per Manel Güell i Salvador-J. Rovira i publicat per Onada Edicions. El volum se suma als dos anteriors i sumen un total de 400 biografies.